tisdag 1 oktober 2013

Morgonjogg och middagsmassage

Om man springer hem från jobbet en dag så blir allt mycket enklare om man sedan springer tillbaka nästa dag. Särskilt om man har sina ytterkläder och stövlar kvar på kontoret. Och det hade jag. Så när klockan ringde drog jag bara på mig löparkläderna, åt en banan, bredde några mackor som fick samsas med datorn i ryggsäcken och sedan bar det av.

Benen var betydligt piggare än igår, men konstigt nog gick det ändå i precis samma tempo som igår. Det är trots allt ganska skönt att springa på morgonen och se staden vakna om kring sig. Över Liljeholmsbron och ner på Söder Mälarstrand. Precis när man kommer ner till vattnet så är det så otroligt vackert. Stadshuset och Riddarholmskyrkan skymtar i fjärran och ljuset silar in genom lövverket.



Ibland kan det vara lite disigt så att tornen försvinner upp i det vita. Och när jag kommer till det här stället så är det bara en dryg kilometer kvar innan jag siktar kontoret. Så det är positivt på alla sätt och vis helt enkelt.

En bra morgon måste följas upp av en bra dag, eller hur? Idag har jag känt att livsandarna börjar återvända efter mässan och jag har betat av en massa på jobbet. Men kroppen har tagit stryk den senaste veckan så på lunchen lyxade jag till det med massage. Underbart! Musklerna fick sig en ordentlig genomkörare och efteråt var jag alldeles groggy.

Det känns som om jag varit borta länge - inte bara från hemmet - utan även från löparnyheter och bloggosfären. Och det har ju varit en helg med såväl Lidingölopp som Berlin Marathon så jag har mycket att ta igen. Hittills har jag hunnit njuta av Staffans race report från Lidingö och Toves fantastiska framgångar i Berlin! Stort grattis till båda och till alla andra som kämpade under helgens lopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar