torsdag 17 oktober 2013

Långa intervaller

Ibland läser jag i tidningar om träningshets och hur fanatiska chefer hetsar sina anställda. Inte direkt en sådan chef jag vill vara. Så jag hoppas verkligen att Jenny inte kände sig pressad när jag frågade om hon ville följa med och träna med IF Linnéa idag.

Vi bytte om på jobbet och promenerade bort till Zinken. Det duggade lite lätt, men var inte särskilt kallt. Många hugade löpare dök upp - vi måste ha varit bortåt femtio stycken. Idag stod långa intervaller på schemat och de skulle springas runt sjön Trekanten vid Liljeholmen.

Genomgång inför passet (foto lånat av Katrin)

Vi joggade iväg till Liljeholmen där vi körde löpskolning. Sedan delade vi in oss i fartgrupper och Jenny och jag tog 5.30-gruppen. Nu är det ju mängd som gäller och jag tar det lugnt med fart. Dessutom ville jag ju springa med Jenny nu när jag lockat med henne.

Ett varv var 1700 meter och vi körde fyra varv med 60 sekunder mellan. Regnet tilltog men vi öste på. Jenny hängde med fint och när vi var tillbaka vid Zinken hade vi fått ihop totalt 11,5 km. Bra pass på en bra dag! :-)

Glada i regnet


Daniel och Jenny stretchar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar