tisdag 15 oktober 2013

Mängd

Nu är det dags för mängd! Hur ska jag annars kunna springa en mara om mindre än fyra veckor? De senaste två månaderna har jag satsat helt på kortare och lite snabbare pass. Jag har registrerat ett fåtal pass över 20 km, men har annars mest hållit mig kring milen. Så kommande två dryga veckor blir det tung mängdträning för att sedan låta den sista veckan bli lätt.

Jag började idag med skön transportlöpning från kontoret. Det har varit en väldigt körig dag och det var så befriande att ge mig av i mörkret. Ingen musik, inget sällskap. Precis vad jag behövde i de 48 minuter det tog mig att komma hem. Förvånansvärt pigga ben med tanke på Hässelbyloppet.

I morgon blir det lunchlöpning med kollegorna och på torsdag planerar jag långa intervaller med IF Linnéa. Fredag blir vilodag och sedan tänker jag slå till på en back-2-back-helg. Det innebär alltså två hyfsat långa pass utan vilodag mellan. På lördag följer jag med Mats D på ett socialt långpass. Vi träffas på Västerhaninge station kl. 10 på lördag och springer 33 km till Slussen. Följ med du också!
Sedan är min plan att springa minst 20 km på söndag för att få ihop ca 80 km under veckan. Men jag får vara uppmärksam på knän och övriga skadeområden när jag trappar upp så fort. Apropå det ska jag genast gå och smörja baksidan av vänster lår med liniment för det högg lite oroväckande när jag sprang hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar