lördag 12 oktober 2013

Tävlingsdagen närmar sig!

Uppladdningen inför Hässelbyloppet har inte blivit som jag hade tänkt mig, men när jag går tillbaka till andra lopp så är faktiskt regeln att tävlingsveckan aldrig blivit som planerat. Och det brukar ju kunna bli bra ändå. Jag har bara sprungit en enda gång den här veckan så benen borde vara pigga och utvilade. 

Däremot har jag känt mig stel i höften och rumpan och jag insåg att det var länge sedan jag körde mina övningar i "hemmagymmet". Så hemmaträning fick det bli idag.

Hela gymmet i en låda

Inte så dumt att få plats med allt i en tyglåda från IKEA. Jag körde mycket knäövningar, balans, tåhävningar, lite core och lite rörlighet. Det fick räcka.


Matta, gummiband, hantlar, foamroller och balansplatta - c'est tout!

Nu känner jag mig hyfsat laddad inför Hässelbyloppet i morgon. Jag hoppas på en fin dag och ett litet pers. Vore kul! Men oavsett vilket så kommer det att bli en rolig dag för det är så många andra bekantingar som ska springa. Sofia och Jenny ska springa och dessutom träffar jag kanske LinnMartina eller Madde.  Dessutom har jag lyckats locka med mig äldste sonen på loppet. Senast vi sprang ett lopp tillsammans var Springcross i våras och då krossade han mig verkligen. Han löptränar max fem gånger om året och jag löptränar nästan jämt, men ändå är han snabbare.... Nåväl, jag tror han tar mig i morgon också, men jag ska se till att han får kämpa! :-)

Och nu till dagens fråga: Ska jag springa med musik i morgon? Jag har aldrig sprungit med musik på tävlingar för jag gillar att höra trampet av alla fötter omkring och verkligen vara närvarande, men samtidigt tänker jag att det kanske blir mer uthärdligt med musik. För det kommer bli tufft i morgon - och det ska vara tufft på millopp. Så vad säger ni - musik eller inte?

Heja på oss!

1 kommentar:

  1. Å en foamroller skulle jag vilja ha!

    Angående musik så vill jag ha musik på de kortare distanserna, gärna rockig och fartfylld. Det hjälper och peppar mig framåt. När jag sprang halvmaran så hade jag inte musik och det kändes helt rätt. Hade jag haft musik hade jag kanske sprungit snabbare. Får prova till nästa gång.

    Även om jag tyvärr och sorgligt nog inte kommer att springa imorgon så kommer jag att åka dit så jag hoppas vi får möjlighet att ses i vimlet.

    Stort Lycka till imorgon! Du kommer knäcka dom alla!

    SvaraRadera