måndag 14 oktober 2013

Dagen efter

Loppet sitter kvar i kroppen lite grann, men bara på ett sånt där skönt sätt. I vissa rörelser känner jag att jag är lite stum i låren och då tänker jag "Ja, just ja, jag persade ju igår." :-) Besvikelsen har lagt sig och idag är jag ändå ganska nöjd. Jag höll ett jämnt tempo under första halvan av loppet. Med ännu mer fartträning och en dag utan huvudvärk är jag säker på att jag kan komma sub47. Det hade varit roligt att klara av det igår, men världen går inte under och det kommer en ny löparsäsong. 



Nu blickar jag vidare mot årets sista tävling för min del - Vintermarathon. Den går av stapeln här i Stockholm den 9 november och jag ser verkligen fram emot det. Jag förstår att det låter konstigt när jag säger att jag mycket hellre springer ett marathon än ett millopp, men så är det verkligen. Jag är oändligt mycket mer seg än snabb! :-)

En sak som jag kom att tänka på igår är att Hässelbyloppet är den första tävling jag genomfört sedan jag gick med i IF Linnéa. Det vill säga att jag hade anmält att jag sprang för IF Linnéa. Roligt att tillhöra en klubb, men det syntes ju inte på mig för jag ännu inte beställt klubbkläder. Nu blev jag påmind om det och har surfat runt på hemsidan för att se vad jag vill ha.




Jag tycker egentligen inte att kläderna är så snygga, men ska åtminstone slå till på ett tävlingslinne och förmodligen tightsen också. Eller också är det bättre att köpa tröjan så att kan man kombinera tröja eller linne med vanliga svarta tights. Hmm - jag klarar nog inte av så svåra beslut idag. Jag sparar dem till i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar