tisdag 26 november 2013

Snuvad på konfekten

Ingen medalj...

Ingen här på bloggen har väl kunnat undgå att jag knep silverplatsen i Veteran DM i klassen K40 under Vintermarathon häromveckan? Fortfarande omåttligt stolt. Men hur kom det sig att jag var med i DM? Ja, det undrade jag också för det skulle jag aldrig vågat anmäla mig till. Och jag såg ju i resultatlistan att det var flera i min ålder som sprang snabbare, men som inte var med i DM. Jag frågade den allvetande Staffan som förklarade att en del tävlingar är specifika DM-tävlingar, men att ibland ingår DM-tävlingen i en ordinarie tävling som till exempel under Vintermarathon. Det är bara klubbanslutna medlemmar som är med i DM-tävlingen. Aha - så det berodde alltså på att jag numera är med i IF Linnéa!

Hursomhelst så har jag lurat lite på om det kanske är så att jag skulle få en medalj för min insats? Och när ovan nämnde Staffan, som tog guld i M40, berättade att han fick en fin guldmedalj i brevlådan i fredags så ökade mina förhoppningar! Ingen medalj i min brevlåda dock i fredags, men i går när jag kom hem fanns det ett kuvert från Fredrikshofs IF. Det kändes oroväckande lätt och hade ett hål i ena hörnet... Det var ett helt tomt kuvert! Inget brev och ingen medalj! Vilket antiklimax!

Strax efteråt fick jag ett meddelande från min vän Katrin som tog bronsplatsen i K40. Hon berättade att hon fått ett tomt kuvert från Fredrikshofs IF. För mitt inre målade jag upp en bild av en skrupellös medaljtjuv, men förmodligen är det bara så att medaljen inte låg invikt i något papper och då har den skavt hål på det relativt tunna kuvertet.

Åh - min medalj!! Förstår ni vilket trauma? Med största sannolikhet är det här mitt livs enda DM-medalj och så får jag ett tomt kuvert! Jaja, vad är väl en DM-medalj? Den kan ju vara fruktansvärt trist och tråkig och.... alldeles, alldeles underbar! ;-) Så nu har jag mailat till Fredrikshofs IF och hoppas att de skickar nya medaljer till Katrin och mig. Den som väntar på något gott... :-)

4 kommentarer:

  1. fy va tråkigt!! hoppas verkligen att medaljen kommer till rätta :)

    SvaraRadera
  2. "Den allvetande Staffan", :-D Man tackar!! Förmodligen är det ju så, den är tunn, medaljen och har säkert nött hål på kuvertet, det KAN inte vara så att någon sprättat upp det, försöker komma ihåg om min medalj låg inlindad i något eller inslaget i något, kanske låg den löst i kuvertet. Hoppas hoppas FIF skickar en ny medalj, det har du förtjänat och hur liten den än är så är den ett fint och roligt minne!

    SvaraRadera
  3. Men vad snopet :( Du får spara kuvertet och ha som medalj :)

    SvaraRadera
  4. Wow! Som du skrev "Vilket anti-klimax"!

    SvaraRadera