måndag 25 november 2013

Styrketräning för mesar

Det här är ingen mes!

Några av er vet att jag är rädd för gym. Att jag känner mig obekväm och inte vet hur maskinerna fungerar. Att enda gången jag har tränat styrka kontinuerligt var när jag gav mig själv 12 PT-lektioner i present. Med en tränare var det riktigt roligt, men efter det att timmarna tog slut har jag inte styrketränat på gym en enda gång.

Därför är jag så glad att jag hittat Shape. Det är styrketräning som gruppträning på Sats. Jättebra! Jag brukar ju inbilla mig att jag är hyfsat vältränad eftersom jag springer en del, men nu inser jag att jag har helt fel. Fy fasen vad jobbigt ett pass är. Och nyttigt. På dagens pass låg fokus på knän och bål. En hel del balans också. Känner att jag har mycket att jobba på, men inser också hur bra den här träningen är för löpningen. Och passar bra med tanke på att 2014 ska bli ett löparår med fokus på långa distanser. Så nu jag säger hej till styrketräning och hej då till skador!

3 kommentarer:

  1. Härligt! Ja välkommen in i styrketräningsvärlden hälsa jag då :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Då kanske jag måste skaffa en luvtröja nu... ;-)

      Radera
  2. Haha... ja det tycker jag vore på sin plats nu :-)

    SvaraRadera