söndag 1 december 2013

Avslut november

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Det kan bli bra ändå! Jag kände mig väldigt på hugget efter Vintermaran och trodde att november skulle innebära distansrekord, men så har det inte alls blivit. Istället har det blivit fokus på jobbet. Supermycket att göra för närvarande och nu inför julen innebär det också ett antal jobbrelaterade festkvällar. Vi började själva redan i tisdags då vi hade fest för våra författare, kunder, leverantörer och samarbetspartners. Kul!

Så det har inte blivit så mycket löpning den här veckan. Två kortare pass på 6 km och idag klämde jag in 12 blåsiga kilometer mellan adventsfirande och yngste sonens dansshow. Men jag har också hunnit med ett styrkepass och en tennistimme. Och fem träningspass på en vecka är ju inte fy skam! Jag roade mig med att kolla fördelningen i november och den ser ju bättre ut än på länge:

November

Kolla - löpningen är till och med mindre än 75% - tror faktiskt inte att jag någonsin lyckats med det tidigare. När jag ändå var inne och kollade på statistik så insåg jag att jag nog kommer springa i princip lika långt under 2013 som under 2012. Jag fick ihop 170 mil 2012 och nu ligger jag på 155 i år så det känns väldigt rimligt att det blir ungefär samma.

Intressant i det sammanhanget är ju att jag inte alls hade för avsikt att springa lika långt i år. Istället var ju ambitionen att bli lite snabbare. Och tittar man på snittiden för hela året så låg den på 6:15 förra året och i år ligger jag nu exakt på 6:00. Så ambitionen i december får allt bli att springa under 6-tempo hela tiden så att jag kan snitta året på under 6-tempo. Skulle kännas fint.

Nog om siffror. Igår när jag sprang invigde jag mina nya vintertights. Väldigt sköna och väldigt varma. Det var helt enkelt inte tillräckligt många minusgrader för dem ännu. Men sen - då kommer de vara perfekta. Testade också en ny reflexjacka som jag fyndade på HM för 249:-. Otroligt cool, men andades riktigt dålig. Var genomblöt under. Men om man vill springa omkring som osynlige mannen så är den faktiskt helt perfekt!

När man vill synas, men inte bli sedd.

1 kommentar:

  1. Hehe! Jag hade 10 % löpning i november..... ;-)
    Bra gjort med tempo-ökningen!!

    SvaraRadera