lördag 16 november 2013

Lugnt pass under fullmånen

Helena, månen och Sofia

Helger är allt en bra uppfinning! Att ha två dagar i veckan för att hinna fixa en massa "måsten", men också för att hinna vila och göra roliga saker. Det är inte så dumt! Igår kväll, på fredagen alltså, var jag så himla trött och orkade inte riktigt ta vara på kvällen. Jag somnade tidigt och alltså vaknade jag tidigt i morse. Och är det något jag älskar så är det långa, långsamma helgmorgnar! Jag lyxade till det med att grädda croissanter (parisresan satte sina spår) och sedan satt vi länge med våra kaffekoppar och läste tidningen medan barnen droppade in vartefter de vaknade. Bra start på dagen!

Men sedan - ja, då blev det fart! Skjutsa till aktiviteter, räfsa löv, hyra släp och köra bort skräp, handla, tvätta och laga mat. Men så fick jag ett sms av Fia som ville springa en runda. Helena hängde också på. Vi möttes nere vid Bellmanskällan och började springa längs vattnet mot Johannisdals Gård. Det var länge sedan jag träffade Helena och så roligt att höra om hennes bravader på bland annat New York Marathon och annat. Rundan vi sprang är rejält kuperad, men vi körde ett lugnt prat-tempo så det gick fint. Det var helt ljust när vi började springa, men skymningen föll snabbt. När vi hade 4-5 km kvar så var det plötsligt beckmörkt och ingen av oss hade pannlampa. Som tur är lyste en gigantisk fullmåne upp och vi lyckades ta oss hem utan missöden. Totalt nästan 16 sköna kilometrar. Sedan hem till familjen och den väntande älgsteken. Trevlig lördagskväll på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar