måndag 18 november 2013

En lapp för 2014



I fredags satte jag mig och skrev en lapp för 2014. Jag bara listade vilka lopp jag skulle tycka vara roliga att springa. Inte helt lätt att tyda mina krumelurer efteråt, men jag kan verkligen konstatera att det är långa lopp som gäller igen! Det enda lopp jag noterat som är kortare än marathon är Premiärmilen och då har jag för säkerhets skull noterat "formkoll" efteråt.

Så vad är det då jag har på min lista?

* 8/3 Skövde 6-timmars - Jag har aldrig sprungit ett tidslopp och vill gärna prova det. Ligger också bra till inför TEC.

* 12/4 TEC 50 miles - Börjar bli en tradition... Men den här gången ska jag springa sub10 timmar. Och det vet jag att jag kan. Måste bara göra det också...

*3/5 Lidingö Ultra (50 km) - Jag har tidigare sprungit den kortare varianten (26 km) och vill gärna testa hela. Det här brukar vara samma helg som Kungsholmen Runt och det är möjligt att jag kommer på andra tankar, men just nu prioriterar jag Lidingö Ultra.

* 31/5 Sthlm Marathon - För folkfestens skull! Tiden inte avgörande, men det vore roligt att komma under 3.50.

* ?/6 Kustmaran - Det här är en flack och snabb bana som jag kanske springer ifall jag känner mig i form och verkligen har lust att försöka persa. Inga "köer" utan det går bra att anmäla sig samma dag.

9/8 Stockholm Ultra 100 km - Stort frågetecken här! Vet inte om jag är redo, men det finns i alla fall i bakhuvudet.

11/10 SUM - För två år sedan var SUM mitt första ultralopp och det var en otroligt positiv upplevelse. Vill verkligen lustspringa det igen!

Utöver de här loppen har jag också noterat Black River Run som eventuellt skulle kunna passa in i september, men känns osäkert.

Utlandsloppen lyser med sin frånvaro - det kan förhoppningsvis ändras. Men det är ju tydligt att det är dags att börja nöta kilometer igen. Och det känns som om jag redan börjat - november är hittills en bra mängdmånad och det skulle inte förvåna mig om det blir distansrekord innan månaden är slut. Den som lever får se! :-)

2 kommentarer:

  1. Inga dåliga lopp du har hittat! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix! Kommer vi att ses på några av den? :-)

      Radera