tisdag 19 november 2013

Härligt möte IRL och en pannlampa!

Löpningen har inte bara givit mig bättre kondition och hälsa - nej, jag har ju fått ett helt nytt nätverk också. Dels via de sociala långpass jag brukar försöka hänga med på, men också via bloggen och jogg.se. En speciell person som jag lärt känna via jogg.se är Alice! Vi har aldrig träffats, men upptäckte ganska snart att vi hade en del gemensamma nämnare. De tydligaste är kanske att vi är i samma ålder och att vi hellre springer långt än snabbt. 

När jag registrerar ett nytt pass får jag glada tillrop och pepp från Alice. När jag klagar över att det är svårt att äta under långlopp får jag recept på paleobollar från Alice. Och när jag gnäller över onda knän eller höfter så får jag uppmuntran från Alice.

Ni förstår att det är bra att ha en Alice?! Och då förstår ni säkert hur glad jag blev när jag i helgen fick ett meddelande från Alice om att hon skulle vara i Stockholm på måndag eftermiddag! Jag pusslade om lite i min kalender och så bestämde vi oss för att ses på Runner's Store för där skulle jag köpa en pannlampa.

Vi kände förstås direkt igen varandra och det var jätteroligt att ses! Efter inköp av pannlampa tog vi en kopp kaffe och pratade först om hel del annat än löpning - typ vad vi jobbar med, för sådant har vi ju aldrig pratat om! :-) Sedan blev löparsnack och tips ända tills jag var tvungen att bryta. Så roligt att ses på riktigt och jag hoppas att det blir fler tillfällen framöver!

Alice

Vad blev det för pannlampa då? Jag tog en som hette Silva Trail Runner Plus. Ingen värstinglampa, men förmodligen mer än vad jag behöver. Dessutom har Alice en likadan och då kan den ju inte vara fel! :-)

Silva Trail Runner Plus

9 kommentarer:

  1. Vad trevligt! Verkligen fantastiskt med sociala medier att man träffar folk man inte annars skulle gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Precis som du och jag - fast nu var det ett tag sedan vi sågs! Du ska inte med på långpass på lördag? Från Handen till Slussen, ca 33 km.

      Radera
  2. Faktiskt världens bästa Alice! :)

    SvaraRadera
  3. Pannlampa börjar jag faktiskt bli lite intresserad av för att inte vara så begränsad vintertid och den där var ju riktigt prisvärd och säkert tillräcklig för mina behov, jag har inga planer på på pallplatser i nattorientering! Ja, bloggandet och löpningen leder till oväntade fördelar och nya bekantskaper - mycket trevligt!!

    SvaraRadera
  4. Ett stort innerligt tack för att du ville pussla om i din kalender bara för att träffa mig, det värmer så.
    Tack för ett par härliga timmar om allt mellan himmel och jord och lite jakt på en toalett ;)
    Jag lever fortfarande på din energi, TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma Alice! Hoppas vi ses snart igen!

      Radera
  5. Vilken tur att jag läste det här inlägget igår och fyller år om några veckor, har haft lite svårt att t o m komma på löparrelaterade födelsedagspresenter jag önskat mig men nu har jag sagt till frun att en pannlampa faktiskt skulle vara rolig för att kunna variera min vinterlöpning så jag önskade mig denna, hoppas den finns kvar på RS eftersom min fru är i stan idag och skulle göra "ärenden" efter jobbet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra - de verkade ha ett antal kvar när jag var där i måndags! :-)

      Radera