söndag 7 november 2010

18 km Vintermara

Vilket löpargäng!
För ganska länge sedan hade Miranda berättat på sin blogg att den 6 november skulle det minsann bli Vintermara! Alla som ville kunde hänga på och i 6-minuterstempo springa hela Stockholm Marathon-banan. Samling skulle ske på Östermalms IP kl. 10.00.

Svårt att motstå förstås, men eftersom vi hade besök av mina föräldrar och hade hundra andra saker som måste ske, så tänkte jag att jag bara skulle hänga med en liten stund.
T-banan krånglade och jag kom sent till idrottsplatsen. Tjugo hugade löpare hade samlats och var precis på väg att sticka. Det var bara att hänga på. Solen sken, himlen var klarblå, Stockholm började vakna till en fantastisk dag. Tempot var lugnt och det gick lätt att prata med övriga medan vi sprang. Över Skeppsbron och sedan passerade vi mitt jobb på Söder Mälarstrand. Upp för Västerbron och den hisnande utsikten över staden.

Jag kände faktiskt inget i benen av halvmaran i söndags eller löppassen efter det. Inga problem att hänga med i gruppen och det var ju skönt. Odengatan var full av folk och vi fick kryssa oss fram och även stanna för rödljus en hel del. Sedan upp på Valhallavägen och jag började känna att det var dags att åka hem till familjen. Jag hängde på till Seven Eleven där drickapaus hade utlovats. Det blev totalt 18 km. Jag och två andra bröt här, men resterande tappra sjutton löpare fullföljde maran och la nog på några extra kilometer för skojs skull. Vilken härlig dag!

Superlöparna!

1 kommentar: