söndag 9 mars 2014

Vårtecken

Märkligt hur snabbt kroppen kan återhämta sig! Jag var verkligen uppe i varv efter loppet och sov ganska lite i natt. På morgonen var jag lite stel i låren och vänster knä ömmade. Och som vanligt efter längre lopp så hade jag en glupande aptit.

Livsandarna återvände med den strålande vårdagen, men jag hade fullt upp med att storhandla, tvätta och stryka. Men den där vårsolen lockade och fram emot eftermiddagen kunde jag inte låta bli att rulla fram min födelsedagspresent... Jag fyllde år i november och fick en fin cykel som jag dessvärre direkt ställde undan för vintern och i princip inte ens har testcyklat. Plötsligt kändes kroppen pigg och knät helt kontrollerat. På med hjälmen och så susade jag iväg på mitt vrålåk!

Det blev ingen lång runda, kanske 6-7 km, men tillräckligt för att väcka mina stela muskler och nu känner jag mig faktiskt nästan som vanligt igen! Nu har jag packat väskan för att kunna ta cykeln till jobbet i morgon bitti och i och med det kan jag meddela att våren officiellt är här! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar