onsdag 12 mars 2014

As good as new eller den fantastiska kroppen

Riddarfjärden

Jag har haft tre hela vilodagar efter Skövde 6-timmars och det har känts bra. Ja, vila vad gäller fysisk aktivitet alltså - i övrigt har det varit mer än fullt upp med bolagsstämma och en hel massa andra möten. Just nu känner jag mig helt klart mer utmattad mentalt än fysiskt!

Eftersom kroppen, och särskilt då knät som bråkade med mig i lördags, känns bra så tog jag idag en liten lunchrunda runt Riddarfjärden. Har faktiskt inte sprungit den rundan på två månader och idag sken solen och det var riktigt härligt.

Jag började försiktigt och nog var jag lite trött, men efter stund kom jag igång och benen pinnade på riktigt bra. Motvind på Söder Mälarstrand och uppför Västerbron, men när jag väl kom ner på Norr Mälarstrand och fick vinden i ryggen så blev det nästan för varmt. Det blev 7 km i 5.23-tempo utan ett knyst från knät och då är det väl bara att bocka och tacka? Jag har faktiskt återhämtat mig snabbt efter alla ultralopp. Just när jag passerar mållinjen är det svårt att tänka på nästa löppass, men det har bara dröjt ett par dagar tills jag blivit riktigt sugen igen. Och efter Skövde har jag heller inte en endaste blåsa eller blånagel.

Det känns toppen att vara igång igen! Jag skjutsade sonen till Sätra Friidrottshall häromkvällen och då fick jag till och med ett litet hugg av längtan efter 400-ingar på banan... Kanske något att planera in till helgen? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar