onsdag 26 mars 2014

Och nu blir det transportcykling!

Jag plockade fram min cykel redan för två veckor sedan, men det är först den här veckan som det har blivit transportcykling varje dag. Och det är ju härligt att cykla! Precis som med transportlöpning så krävs lite planering och logistik, men tidsmässigt förlorar jag ingenting på att cykla jämfört med att åka T-bana. Dessutom inbillar jag mig att knäna mår bra av cyklingen, som komplement till all löpning. Jag tänker verkligen på att knäna ska vara ovanför fötterna och inte falla in mot mitten som de annars gärna vill göra.

Min nya (begagnade) cykel är bra, men det kan vara så att just denna cykel har norra Europas hårdaste sadel! Ajajaj, vad ont det gör att sitta på den. Dessutom är det ett konstigt lufthål i mitten - vad ska det vara bra för?

Norra Europas hårdaste cykelsadel

Transportcyklingen hindrade mig dock inte från att harva runt Riddarfjärden på vanligt onsdagslunchmanér. Grått, grått, grått och ganska tungt. Men så får det väl vara ibland. Skönt att komma ut och lufta tankarna i alla fall.


Mörka skyar

2 kommentarer:

  1. Jag gissar att tanken är att regnvatten ska rinna bort från sadeln genom hålet så att sadeln är någonlunda torr när rumpan ska parkerad på den. Dessutom är det ju inte fel med lite ventilation av "ändalykten" under cykelturen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det nog. Och Sara "Träningsglädje" Rönne kommenterade på Instagram att ju hårdare sadel desto bättre, eftersom mjuka sadlar gör mer ont. Lite svårt att förstå, men Sara brukar ju ha rätt! :-)

      Radera