fredag 24 januari 2014

Styrka och vinterlopp

Arbetsveckan avslutades med ett styrkepass på Sats. Jag får erkänna att jag har haft rejäl träningsvärk sedan onsdagens styrketräning och det var med viss vånda jag klev in på gymmet. Grymt pass! Sedan får vi se om träningsvärken har givit med sig i morgon eller om den har förvärrats! :-)

Inga muskler skonas på Shape!

Om jag fortfarande kan gå i morgon, och ännu hellre springa, så har jag hittat ett kul lopp som jag kan tänka mig att springa! Stockholm Winterrun är ett 10-kilometerslopp med start och mål vid Hornstull. Start kl. 17 när det har blivit mörkt och sedan ska loppet lysas upp med facklor och ljusshower. Låter riktigt mysigt! Så nu har jag startat operation övertalning för att locka med mig äldste sonen. Just nu är läget positivt, så vi får väl se om nästa inlägg blir en racereport eller om jag bara har lunkat omkring här i närområdet som vanligt. Happy fredag på er hursomhelst!



6 kommentarer:

  1. Jag vann faktiskt en plats till Winterrun så vi kanske ses i spåret ikväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Ja, det gör vi nog - för vi är på G! :-)

      Radera
  2. Det loppet tittade jag också på (i Gbg) men fick aldrig tummen ur. Om du springer, återkom med om det var ett lyckats upplägg? :-))

    SvaraRadera
  3. Om du har ett knep hur man på absolut bästa sätt kan kombinera löpning och styrketräning så hänger jag på låset som första åhörare. Träningsvärk blir det i stort sett alltid och det är inte roligt att springa med träningsvärk. Löpningen känns tung och långsam. Mysigt med ett stämningfullt och framför allt upplyst lopp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tyvärr inga knep alls - jag är ju en ganska sällsynt gäst på gymmet. Men jag inbillar mig/hoppas att ju mer vältränad jag blir desto beskedligare blir träningsvärken. Eller har jag fel? :-)

      Radera