söndag 10 mars 2013

Jag har köpt en gul sol!

Gul som solen!

Jag börjar inse att tankarna på att komma iväg till ett gym kommer att stanna vid just...tankar. Men ska det verkligen vara så svårt att träna lite hemma? Jag försöker ju stretcha lite hemma efter varje springpass. Det kan väl inte vara så svårt att lägga till lite styrkeövningar i samband med stretchen. För att öka min motivation har jag idag inhandlat en sol. En stor gul sol som ska stärka min bål. Inte för att jag tror att jag någonsin kommer få magrutor à la fantastiska Tove, men jag kanske kan hålla mig mera skadefri om jag tränar mer än löpning?

Så nu har jag "inrett ett hemmagym" i källaren. Det betyder att jag lagt fram yogamattan, gummibanden, balansplattan och min fina gula sol på golvet. Nu ska jag skriva ut lite övningar från nätet och sätta upp på väggen så att jag inte får idétorka när jag väl är på plats. En utmaning brukar ju vara på sin plats så här vid nystart. Vad sägs om 100 sit-ups per dag under resten av mars? Start imorgon. Vem är på?


2 kommentarer:

  1. Jag är på, kör min tredje dag idag och har killerträningsvärk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag har inte gjort några alls idag ännu, utan sparar det bästa till sist... ;-)

      Radera