onsdag 30 maj 2012

Vårruset och andra galenskaper

Det senaste dygnet har varit hektiskt - och roligt! Åkte iväg till Stenungsund på måndag morgon och träffade bokhandlare från hela landet. På kvällen blev det otippat dans till Lasse Stefanz! :-)
Åter till Stockholm på tisdagen och då hade äntligen våra fina lagtröjor inför Vårruset anlänt. Så här snygga och taggade var vi på eftermiddagen!

Anna, Anneli, Jenny, Mette och Louise
Vi stack iväg mot Universitetet och starten för loppet och slog oss fram genom det enorma folkhavet. Hur många tjejer som helst! Vi mötte upp Lottis och lämnade in våra överdragskläder. Sedan var det dags för uppvärmning. Det var ju soligt och fint, men definitivt inte varmt, så uppvärmningen var välbehövlig.

Uppvärmning till Friskis & Svettis
Anneli, Anna och jag tänkte ställa oss i "Springa"-gruppen, medan övriga tänkte "Jogga". Varje gång jag springer Vårruset blir jag irriterad på alla som ställer sig i en snabbare grupp än de egentligen tillhör. Och det gäller ungefär 85% av alla deltagare. Trots att jag var i Springa-gruppen var det massor av tjejer som promenerade från start. Oschysst, tycker jag! Och det där med att hålla till höger funkar heller inte. De första 1,5 km var vidriga. Tills jag bestämde mig för att det egentligen inte spelar någon roll. Att vi ju springer Vårruset som en social grej med fokus på picknicken efteråt.

Det lättade dock något efter ett par kilometer och jag kryssade mig fram. Anneli hängde på och vi sporrade varandra. Jag gled över mållinjen på 25.38 och Anneli var bara ca 20 sekunder efter. Vi hämtade ut överdragskläderna och picknicken. Anna dök upp efter några minuter och sedan droppade resten av gänget in. Vi hittade en plats i solen och njöt av picknicken och alla glada och nöjda ansikten. Men visst var det kallt och vi blev inte långvariga.

Mycket nöjda drog vi hemåt och jag är ganska säker på att vi gärna drar på oss tröjorna igen när det är dags för Bellmansstafetten! :-)

Välförtjänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar