måndag 19 augusti 2013

Favorit i repris och rätt ska vara rätt!

Förra onsdagen hade Jenny och jag ett så bra lunchpass. Och det är ju onsdagar som är dagen för kontorsjogg. Men på onsdag kväll är det dags för Bellmanstafetten och då vill vi ha pigga ben. Därför tyckte vi att måndag skulle vara en bra dag för kontorsjogg.

Strax före 12 kom vi iväg längs Riddarfjärden. Perfekt löparväder! Vi snackade på och tänkte inte så mycket på tempot. Det går alltid fort ner för Västerbron och på något sätt lyckades vi behålla det tempot och faktiskt öka sedan. Trots att vi fortfarande snackade. Det blev ett härligt progressivt pass där varje kilometer gick lite snabbare än den förra. Mycket glada och svettiga återvände vi till kontoret efter drygt sju kilometer!

Snabbare för varje gång! (det här var andra gången...)

Men apropå Bellmanstafetten så har jag gjort en stor upptäckt! Man är ju ett lag på fem personer som alla ska springa 5 km. Men nu har jag förstått att den första löparen springer lite kortare, nämligen 4,9 km och den sista löparen springer 5,1 km. Och vem tror ni sprang den sista sträckan förra året? Jo, det var jag. Det innebär att jag hade en snittid på 4,44 per kilometer och inte 4,49 som jag har registrerat. Petitesser kan man ju tycka, men rätt ska vara rätt och mig gjorde det lite gladare! :-) Dessutom är det jag som ska springa sista sträckan i år också och med den här vetskapen behöver jag inte bli onödigt besviken. Någon annan som ska springa Bellmanstafetten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar