onsdag 15 maj 2013

En annan stafett och en vinst

De flesta tänker nog på Varvsstafetten i Göteborg, men det är faktiskt inte den enda stafetten som gått av stapeln idag. Jag har varit på Sätra IP och hejat på mellansonen som sprang Stafett-DM. Hans lag skulle springa 3 x 800 meter och just 800 meter är en distans som sonen aldrig tävlat på förut.

Det var soligt, men kallt och vi hejade oss hesa. Mälarhöjden hade två anmälda lag i den här åldersklassen och det ena laget tog en fin bronsplacering. Sonens lag placerade sig någonstans i mitten av de 16 anmälda lagen. Han var inte helt nöjd med sin insats, men hade ändå en rolig kväll.


Snabb i växlingen!

Och inte nog med det! Idag fick jag besked från Svenska Marathonsällskapet att jag var en av vinnarna i Födelsedagsjoggen den 23 mars! Jag hade nästan glömt att jag reggade det pass jag sprang den 23 mars för att vara med i tävlingen. Man kunde välja att springa 6,1 km, 21 km eller 42 km. Jag sprang ett kort pass på 6 km för att testa formen inför Premiärmilen dagen därpå och så registrerade jag det på sajten. Och så vann jag alltså en fin T-shirt. Jag sa ju att det skulle bli en bra dag idag! :-)


Från Marathonsällskapets hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar