tisdag 12 februari 2013

Transportlöpning i lössnö

Det stod transportlöpning på schemat idag. Jag tog med alla prylar till jobbet. Det låg en hel del snö på marken, men under förmiddagen var det i alla fall uppehåll och jag tänkte att det kunde bli ett skönt pass. Fram emot eftermiddagen började det snöa. Rejält. Jag satt där vid kontorsfönstret och såg hur mörkret och snön föll tillsammans. Kände mig inte så jättepepp helt enkelt. Det såg dock ut som om snön föll sidledes åt mitt hemmahåll. Medvind alltså. Jaja, det var väl inget att fundera över. På med alla paltor.

Redo!
Jag drog igång lite 80-talslåtar i öronen och stack iväg längs Söder Mälarstrand. Rejält med snö och det gick riktigt långsamt. Men det var skönt! Och faktiskt en hel del löpare ute. Först blev jag stressad av att se på klockan hur långsamt det gick, men efter ett par kilometer bestämde jag mig för att helt släppa tankarna på tid. Då kunde jag njuta av vinden, snön och fötterna som envetet fortsatte framåt.

Heja heja - snart framme i Aspudden!
När jag hade två kilometer kvar var jag ute i vår lite mindre trafikerade förort och här valde jag att springa på gatorna istället. Bilarna hade kört upp vägbanan hyfsat och jag sprang mot trafiken och hoppade upp på trottoaren varje gång det kom en bil. Lite skuttigt blev det, men ändå skönt jämfört med snömodden.

Hemma efter knappt 9 km
Väl hemma körde jag stretch och knäövningar. Jag behöver det. Känner mig stel i hela höger sida av kroppen - knä, rumpa och skuldra. Och tyvärr har jag haft lite känningar i hälen på sistone. Höger förstås. Jag ska ta tag i det. Jag ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar