torsdag 14 februari 2013

Löpning + tennis = ömma benhinnor

Tänk att de aldrig vänjer sig de där benhinnorna! Vid det här laget borde de ju veta att jag ibland vill springa långt och långsamt och att jag ibland bara vill göra korta explosiva utfall innan jag tvärstannar.
Igår sprang jag i hyfsat tempo runt Riddarfjärden och imorse spelade jag tennis. Det kändes redan där och då, men mest känns det nu efteråt. Ont!

Men tennisen var kul i alla fall. Alltid något! Jag spelade med Katarina och vi var båda två ganska tröga i början, men sista halvtimmen kom vi igång och spelade riktigt bra. Dessutom tog jag mig äntligen i kragen och köpte en ny linda till racketen. Har behövt det ganska länge, men nu så blev det äntligen av.

Ikväll ska mina ömma benhinnor slippa träna - istället ska de få mingla runt på party i bokbranschen. Det kommer de tycka om - så länge de slipper högklackat! :-)

Men var är löpartightsen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar