måndag 11 februari 2013

Träningsveckan börjar med vilodag

Jo, jag gjorde ju en plan för den här träningsveckan igår och eftersom det blev spring både lördag och söndag så passar det bra med vilodag idag. Så här ser planen för veckan ut:

Måndag - Vilodag
Tisdag - Transportlöpning från jobbet (8 km)
Onsdag - Lunchjogg (7 km)
Torsdag - Tennis
Fredag - Lunchpass tröskel (7 km)
Lördag - Socialt långpass (17-30 km)
Söndag - Bikramyoga?

Ser väl inte så tokigt ut? Hur långt lördagens långpass blir beror på vilken tid på dagen mellansonen ska tävla i friidrott. Jag misstänker att jag bara kan var med på den inledande delen av långpasset och då blir det drygt 17 km. Men det är ju inte fy skam det heller.

Sonen tävlar även på söndagen, så om det blir svårt att klämma in bikram (som är tidskrävande) så blir det istället en kort återhämtningsjogg. Bra så.

I övrigt har jag gjort något oväntat idag. Jag har för första gången beställt skor på nätet. Jag brukar vara så kinkig med skor och vill testa och klämma innan jag bestämmer mig så jag har helt enkelt aldrig vågat mig på det. Men nu fick jag ett tips från Eva att det är utförsäljning på Trailstore som tyvärr lägger ner och då blev det faktiskt ett impulsköp.

Montrail Bajada Outdry

Så här står det om skon: En neutral och dämpad sko utrustad med Montrails Outdry™-teknik, vilket innebär att skon blir (mer eller mindre) vattentät men ändå låter foten andas. Något som passar ganska bra för oss nordbor, speciellt på den mörkare, lerigare, delen av året. Den låga dubbhöjden gör att skon fungerar fint även på väg till spåret. Sulan ger bra skydd och inbjuder till längre tuffare pass. Ett bra val för dig som springer ultradistanser eller landar på hälarna. Eller både och.

Och det låter ju inte så tokigt när jag tänker på TEC som närmar sig med stormsteg. Det är en ultradistans och jag landar på hälen. Hur jag än gör. Så nu håller jag tummarna för att de känns bra. Gör det du med! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar