söndag 17 februari 2013

Snöstorm och höjdhopp

Egentligen hade jag tänkt att det här inlägget skulle handla om tiden mitt-i-mellan. När gator och trottoarer är hyfsat fria från is, men det ändå plötsligt kan komma stora partier med ishalka. Hur gör man? Vad ska man ha på fötterna? Fundera på det medan jag istället berättar vad jag gjorde i morse! :-)


Innan tävlingarna börjar

Jo, idag fortsatte sonens tävlingar i Sätrahallen och vi var på plats redan kl. 09.00. De hade slagit ihop två åldersgrupper så dagens höjdhoppstävling tog ganska lång tid. Men inte så lång tid som sonen skulle ha önskat för han rev ut sig och var missnöjd. Svårt det där med att uppmuntra, men inte pusha. Min son är mycket prestationsinriktad och ambitiös i allt han företar sig. Och blir naturligtvis besviken när han inte lever upp till sina egna högt ställda förväntningar. Så det var lite deppigt när stack hemåt igen. Jag försökte locka med honom på en lugn jogg, men inte ens den idén verkade muntra upp honom. :-)

Jag gav mig iväg i alla fall. Jag kände av gårdagens längre pass i benen, men tog det lugnt och det var riktigt skönt att komma ut. Med tanke på den inledande frågan här så hade jag inga dubbar utan sprang med mina Asics Enduro som har lite kraftigare sula. Tänkte att säsongen för Icebugs nog var över. Ja, det var nästan lite vår i luften. Härligt!

Det var isigt på sina ställen, men jag var uppmärksam och det gick bra. Då plötsligt började det snöa! Ja, det kanske inte är så konstigt egentligen, men det passade inte in i mina vårtankar. Det blåste och snön var hård och "stickig". Inte alls särskilt skönt. Men benen fick lite återhämtning i alla fall och när jag väl kom hem var jag duktig och stretchade och rehabade och prehabade. Allt på den gång!


Nä, nu är det väl ändå dags för barmark?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar