lördag 16 februari 2013

Social löpning och en intensiv dag

 Ojojoj, vilken dag! Nu är jag trött och skulle helst lägga mig med fötterna i högläge. Men det är inte dags för det ännu.

I morse stack jag iväg till Eriksdalsbadet direkt efter frukost. Nya dojjorna var på och camelbaken på ryggen. Vi var 24 löpare som möttes. Kul med många bekanta ansikten.


Samling! Mats i rött till höger informerar.

Mats D hade lagt upp en plan för fyra olika rundor på sammanlagt 48 km, men man kunde välja att bara vara med på någon eller några rundor. Kvart över nio kom vi iväg och tog den vid det här laget "vanliga" rutten längs Hammarby Sjöstad bort mot Hästhagen. Skorna var sköna, men själva löpningen kändes tyngre än vad den borde. Vet inte var det kan berott på. Men jag snackade bort kilometrarna ganska snabbt ändå. Det blev förstås mycket prat om lopp och tröskelpass och en allmän uppdatering av vad folk haft för sig sedan man senast sågs.


Här låg jag ju nästan i täten!

Rutnt Järlasjön och förbi Sickla och åter mot Eriksdalsbadet. Jag tänkte bara vara med på den första rundan eftersom jag sedan ville se sonen tävla i friidrott. Så när vi närmade oss Eriksdalsbadet igen så tackade jag för mig och sprang upp till Skanstulls T-bana. De andra skulle ta en kort paus, hämta upp nya löpare och sedan ge sig ut på runda nummer två. Själv fick jag ihop drygt 16 km.

Jag tog T-banan till Bredäng och sprang sedan till Sätrahallen där jag hade en väska med torra kläder som väntade mig. Så skönt att blir torr och varm, även om en dusch nog hade varit snäppet vassare! ;-) Idag var det 60 meter häck som sonen sprang och det blev ett litet PB och en fjärde plats. Inte illa! Snabbt vidare och lämna av lillkillen på streetdance, hem och duscha, hämta mellansonen i Sätrahallen och slutligen kunde Mats och jag sticka iväg på vårt hemliga uppdrag. På tisdag har vi nämligen ett födelsebarn här. Vår yngste son som jag kategoriskt kallar för lillkillen fyller nio år! Inte så liten längre... Så nu har vi fixat hemlisar hela eftermiddagen och även hunnit handla mat och sånt.

Inte undra på att jag känner mig trött nu. Trött och nöjd!  Tyvärr glömde jag nästan helt bort att fotografera idag, men jag kanske uppdaterar senare när Mats D har lagt ut sina bilder. Han brukar vara bra på sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar