onsdag 13 februari 2013

Lite snabbare än väntat

På onsdagar har vi lunchjogg med hugade löpare från kontoret. Det brukar mest vara Anna och jag, eller i ärlighetens namn brukar det vara jag. Men ganska ofta följer Anna med. Det är bra för vi har alltid internt veckomöte på onsdagsmorgnar och eftersom det är ett internt möte är det helt ok att komma dit löparklädd. Efter mötet som brukar hålla på ungefär till 11.30 drar de som vill iväg på löpning. Sedan blir det snabb dusch, ombyte och skrivbordslunch. Bra rutin.

Efter gårdagens tunga transportlöpning hade jag inga förhoppningar om tempo och Anna är heller ingen snabblöpare utan vi brukar hålla ett behagligt prattempo. Men när jag kom till kontoret fick jag sms från Anna - hon låg hemma i vinterkräksjukan! Stackaren!

Veckomötet drog ut på tiden och när jag äntligen kom iväg insåg jag att det kunde bli lite tajt till nästa möte. Omedvetet drog jag upp tempot längs Söder Mälarstrand. De hade plogat sedan igår, men det var fortfarande moddigt och slirigt. Upp på Västerbron och vinden blåste snålt. 


50 nyanser av grått...

Jag pinnade på så gott det gick och kastade en blick på klockan när jag kommit ner i Rålambshovsparken - snittade på 5.24-tempo! Nej, det är visst inte rekordsnabbt inser jag, men jämfört med gårdagens snitt på 6.23-tempo så var det ju riktigt bra. Sedan fick jag vinden rakt emot mig och det var slirigare i parken än det varit på bron, men jag kämpade på. Tappade lite på slutet och landade mina sju kilometer på 5.32-tempo.


Men då var jag så här immig efteråt också. Det var ett jätteskönt pass. Tyvärr hann jag inte med någon stretch efteråt så jag ska försöka få till både lite styrka och stretch lite senare ikväll. Men först blir det skjutsning till friidrott, läxläsning och hämtning på scouterna!

2 kommentarer:

  1. Härligt, har också lunchmotionerat idag (och som vanligt på onsdag). Vi kör innebandy på mitt jobb. Men tungt att springa i sthlm nu, inte bästa underlaget men bra träning iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får väl tänka så när det är tungt. Att det är bra träning generellt och framför allt för alla små muskler i vrister och fötter!

      Radera