fredag 22 februari 2013

Inspiration och fartlek

Det blev en härligt inspirerande kväll på XL-galan igår. Det kan inte hjälpas - jag bli alltid väldigt emotionell i sådana sammanhang. När hela Globen reste sig för att hylla Carolina Klüft eller jublet när siffrorna 8,20 visade sig på displayen efter Michel Tornéus hopp. Magiskt!

Så det var med lite förnyad inspiration och energi som jag bytte om till löparkläder på lunchen idag för en runda runt Riddarfjärden med Anna. Jag tyckte det flöt på fint, men märkte nästan omgående att Anna hade en riktigt tuff dag. "Det känns som om jag springer i sirap" sa hon. Tempot var lågt. Svårsprunget lågt. Vi höll ihop mest hela tiden, men ibland gjorde jag små utfall och knatade iväg lite snabbare för att sedan vänta in. Vi kan väl kalla det för fartlek? När vi närmade oss Riddarholmen föreslog jag att vi inte skulle runda den som vi brukar utan bara ta närmaste vägen till kontoret, men då fick jag ett blankt nej! Anna kämpade på - inget fusk här inte!

Och när vi väl kom tillbaka - vad skönt det kändes! Mycket nöjda och glada tog vi en skrivbordslunch och gjorde några sista justeringar på min nya fina header här på bloggen. Det är nämligen Anna som har gjort den åt mig, eftersom jag är helt kass på allt som kan kallas för teknik. Visst blev den fin?


Tack Anna - både för löpturen och headern!

2 kommentarer:

  1. Jo! Jättefin header:-)
    Jag tycker HELA din blogg är "läsvänlig" d.v.s fint ihopsatt gällande färgsättning, typsnitt, lagom mycket text varvad med många bilder och bra faktakolumn vid sidan om!
    .....och innehållet är oxå jättebra ha ha;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kalle! Kul att du gillar! :-)

      Radera