måndag 18 februari 2013

Springcross?


Dags för Springcross 2013?
Häromdagen damp det ner två inbjudningar till årets Springcross i brevlådan. Den ena var till maken och den andra till äldsta sonen. Va? Ingen inbjudan till mig? Jag är faktiskt den enda i familjen som har sprungit det här loppet någon gång. Men när jag verkligen tänker efter så tror jag att jag sprang den allra första upplagan av Springcross och det står i inbjudan att det var åtta år sedan. Så de har väl hunnit glömma bort mig vid det här laget. 

Hursomhelst så blir jag lite sugen när jag läser den där inbjudan. Det är i och för sig helgen efter TEC, men man får väl se det som ett skönt återhämtningslopp utan prestationskrav. Jag frågade sonen om han var intresserad och det var han! Jag ska fundera ett varv till, men nog lutar det åt Springcross i år! Någon annan som är anmäld?

Något terrängpass har det inte blivit i kväll i alla fall. Istället har jag slagit in en miljard paket och lagt ihop årets första klocktårta. Glasyrvisarna ställde jag på klockan nio och i morgon bitti blir det tidig start för att hinna fira nioåringen innan det är dags för skola och jobb. Tänk - han var bara ett år och satt i vagn när jag älgade runt på Springcross! :-)

I morgon har vi en nioåring i huset!

2 kommentarer: