torsdag 25 juli 2013

Lata semesterdagar

Dagarna passerar som ett pärlband av sol, bad och en och annan morgonjogg. Vi fattar stora beslut, som att gå till poolen på morgonen och havet på eftermiddagen. Eller tvärtom. Några utflykter har vi också hunnit med. Helt klart en underbar semester som nu går mot sitt slut. I morgon kväll sitter vi på planet hem till Stockholm. Och på måndag morgon är det dags att cykla till kontoret igen. Förhoppningsvis med fulladdade batterier och välfyllda soldepåer.

Jag hade inte några stora förväntningar på löpningen här eftersom jag inte är så förtjust i att springa i värme, och därför är jag desto mer nöjd att jag har fått ihop sex löppass och totalt nästan fyra mil. Det ÄR tufft att springa i värmen och tidiga morgnar är enda möjligheten. Fast egentligen gillar jag inte att springa på fastande mage. Men kortare pass på 5-8 km har funkat i alla fall.

En sak som resan har gjort för löpningen är att jag har börjat längta lite efter att springa fort på Sätra... Kan ju vara bra att längta lite efter det man fruktar... :-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar