tisdag 30 juli 2013

Good stuff

Det pratas ibland om att något så enkelt som löpning har blivit en prylsport. Jag kan vara den första att medge att nya tillbehör, framför allt skor, kan höja min motivation och glädje. Och jag älskar min Garmin som ger mig möjlighet att mäta mina prestationer.

Men när vi pratar om prylar och tillbehör så tänker jag att det ska vara bra grejer. Och har man bra saker så behöver man förmodligen inte så många. Det här gäller inte främst löpning utan i alla sammanhang. Jag tänkte på det tidigare i sommar när vi skulle ut och fjällvandra. Jag vandrar inte ofta - inte ens en gång om året - men när jag ska göra det så har jag faktiskt bra grejer. Riktigt bra kängor. Säkert femton eller tjugo år gamla, men fantastisk kvalitet. Bra, hyfsat myggsäkra brallor. Bra underställ. Bra jacka. Bra grejer enkelt.

En annan bra grej som jag har är mitt regnställ. Ihoprullat är det så litet att jag i princip alltid kan ha det med mig utan att tänka på det. Just idag var det väldigt bra för när jag skulle cykla hem från jobbet så vräkte regnet ner. Det var bara att fiska upp regnstället ur portföljen, dra på det och trampa iväg. Visst blev jag blöt om händer och fötter, och jag kan ju inte påstå att regnstället matchade mina guldskor, men det fick jag kanske bjuda på?!

Bara blöt utanpå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar