söndag 14 juli 2013

Anmäld till Hälsoloppet


Jag har sprungit Hälsoloppet två gånger och planerar att springa även i år. Det är ett litet och hyfsat snabbt lopp och väldigt trevlig stämning! Första gången jag sprang var 2010 och jag hade precis kommit igång med löpträningen den sommaren. Mina miltider brukade ligga på strax under timmen, men jag hade sprungit I Form-loppet ett par veckor tidigare på 54.17. Döm då om min förvåning när jag brände av Hälsoloppet på 51.37! Sedan dess är det ett av mina favoritlopp! :-)

Förra sommaren sprang jag på 48.25 och i år är ambitionen att få till ett PB, vilket betyder att jag måste komma under 47.39. Dags att börja träna intervaller! Det finns två distanser - 5 km och 10 km. Jag är anmäld till 10 km, men jag ska se om jag kan lura några av sönerna att ta sig an 5-kilometaren. En sak till som jag gillar med Hälsoloppet är att det går en vardagskväll. För min del innebär det att jag inte lägger lika mycket fokus på loppet och därmed är mer avslappnad och inställd på att ha roligt. Och då brukar det faktiskt gå bra! Har ni tips på några andra bra sommarlopp i stockholmstrakten som jag inte bör missa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar