måndag 29 juli 2013

Genomknådad



Borde man inte vara avslappnad och mjuk i kroppen efter fyra veckors semester? Inte jag! Stel som en pinne och värk i höger skuldra och ryggslut. Kanske beror det på att jag under sommaren är ännu sämre än vanligt på att träna annat än löpning? Jag roade mig med att ta fram ett diagram för träningen i juli:




Jag vet - ingen rolig läsning. Under augusti ska jag se till att det blir mer variation, men vad hjälper det just nu när kroppen värker? Jag googlade runt lite och lyckades hitta en tid här för massage efter jobbet. Jag går inte så ofta på massage, men när jag väl gör det så tycker jag att det är värt vartenda öre. Så även idag. I 40 minuter blev jag genomknådad och nu är musklerna alldeles trötta och mosiga. Känns som efter ett rejält träningspass. Eller kanske som att ha blivit överkörd av ett tåg? Men det är ont som gör gott! I höst ska jag allt försöka gå på massage en gång i månaden. Whether I'm worth it or not!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar