tisdag 30 juli 2013

Dags för variation!

Jag blev lite deprimerad igår när jag tittade på diagrammet över min träning. Inte konstigt att jag får ont på nya ställen hela tiden om jag aldrig gör något annat än att springa. Dessutom har jag ett gymkort så det skulle vara busenkelt för mig att variera träningen. 

Men jag har alltid känt mig lite dum på gym. Rädd för maskinerna och så. Utom förra våren när jag tränade med PT - då var det faktiskt väldigt roligt! Och man måste ju inte träna själv med obegripliga maskiner - man kan ju gå på gruppträning också.

Dags för nya tag helt enkelt! Jag har nu läst igenom samtliga träningsformer och gruppträningsalternativ på Sats hemsida och pinpointat ett antal som jag vill testa. Inte nog med det - jag har bokat några av dem också!

Nu vet ni var ni har mig nästa vecka!

Hot MOJO ska väl vara lite som Bikramyoga och det vet jag att jag gillar. Toppen för stela löparmuskler. Och coreträningen är ju också nog så viktig för en löpare. Shape innebär tydligen funktionell styrketräning för hela kroppen, så det kanske motsvarar den styrketräning jag inte vågar mig på själv på gymmet. Ska bli kul att testa!

Som pricken över i gick jag förbi Stadium och fyndade ett par träningsskor på megarean. Adipure heter de och är gula som solen. Så nu är jag hur peppad som helst för lite alternativ träning. Det blir kul! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar