lördag 27 juli 2013

Borta bra, men hemma bäst!

Vi kom hem sent på natten till idag och trots att vi stupade i säng hann jag inte få så många timmars sömn. Lite snopet insåg jag i morse att det är nästan lika varmt här som i Grekland! Plötsligt var de där tusingarna på Sätra inte lika lockande längre...

Dagen har ägnats åt att packa upp och tvätta. Och handla mat. När man kommer hem från en resa har man ett ypperligt tillfälle att rensa ut kylen och fylla på med nya, fräscha varor. Och jag som normalt inte är någon mästerkock tycker alltid att det är roligt att laga mat när jag har fått gå på restaurang i någon vecka! Så idag har vi ätit gott och kylen är sprängfylld av godsaker. Alltid något!

Värmen blev allt mer tryckande under dagen och jag hörde åskan dundra i fjärran, men vi fick inget förlösande regn. Jag velade fram och tillbaka om jag skulle springa över huvud taget, men lyckades sedan locka med mig Samuel till terrängspåren i Segeltorp. Jag hade egentligen tänkt en mil, men han ville bara följa med om vi körde 5-kilometaren. Och jag vet ju att det alltid går snabbare när han är med så varför inte? 

I skuggan i skogen var värmen inte lika tryckande och vi hoppade fram mellan rötter och stenar. Det var så skönt att slippa betongtrottoarerna från Kreta - de har inte varit så sköna för vänsterknät. Men i skogen funkar kroppen hur bra som helst. Det var tungt och vi flåsade rätt bra, men det var så roligt och jag fick en riktig kick av löpningen! För en gångs skull var det helt torrt och vi kunde bortse från utlgda spänger och bara springa på. Jag tror aldrig att jag sprungit rundan på en bättre tid än idag!

Det är jättekul att kunna springa med sin son! Han är nu anmäld till Hälsoloppets 5 kilometerslopp så jag hoppas på många gemensamma pass under den närmaste månaden. Han är ju betydligt snabbare än jag, men i terrängspåren fick faktiskt även han kämpa. Vi var helt slut när vi kom fram, men efter en liten andningspaus körde vi löpskolning och baklängeslöpning. 

Det känns toppen att vara hemma igen! Visst är det underbart att kunna resa och får sol, värme och uppleva nya platser, men det är alltid lika skönt att landa hemma sedan. Och efter dagens toppenterrängpass är jag så laddad och löpmotiverad så det liknar ingenting! Låt det bli morgon så jag kan sticka ut och springa igen!! :-D

Vi tog det gula spåret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar