torsdag 20 juni 2013

Trailtrippeln - tredje dagen

 Igår kväll var det dags för del tre av den Tuffa TrailTrippeln. Eftersom jag vilade dag två och knät inte hade givit ett knyst ifrån sig så begav jag mig glad i hågen till mötesplatsen i Tattby. Jag träffade Peter, Cecilia och Claes redan på tåget och väl framme vid stationen var vi tio löpare.

Klart för start!

Jag hade på mig min snygga T-shirt från Marathon du Medoc, men se det var jag inte ensam om! Cecilia hade en likadan och vi började genast prata om loppet som för oss båda är den långsammaste maran vi sprungit. 36° varmt...

Igår var det inte 36° varmt, men tufft nog ändå i den inledande terrängdelen. Rötter, klipphällar och sankmark. Upp och ner och upp och ner. Roligt, men jobbigt!

Klafs, klafs!

 Efter ca 7 km blev det mera lättsprunget och sedan var det ett kort parti på Sörmlandsleden som jag kände igen från Sörmlands Ultra Marathon. Fast då sprang vi åt motsatt håll.

Mats D fångar oss på bron

Jag hade inga problem alls med knät igår heller! Istället var jag lite trött när vi efter 13 km kom fram till Hammarbybacken - så trött att jag faktiskt avstod från att springa upp till toppen och sedan ner igen, vilket tre av löparna faktiskt gjorde. 


Ska vi ta ett varv till?

Vi andra sprang i förväg bort till The Pict Bar i Hammarby Sjöstad där Peter bokat bord åt oss. Först kändes det väl inte som om de blev jätteglada av att ett gäng svettiga löpare dök in, men så snart vi började beställa en massa öl och mat så blev de glada!


Öl och mat - välförtjänt!

Himla bra avslutning på en löprunda! God mat, kall öl och en massa löparsnack! Nu funderar jag över hur jag ska göra på Kustmaran den 29e juni. Jag är anmäld till 42 km och just nu känns ju knät bra, men jag är orolig att det ska bli sämre av en asfaltsmara. Det går att byta distans till 21 km. Å andra sidan är jag anmäld tillsammans med Mats och han vill ju att vi ska springa tillsammans. Kanske ska jag ändå starta på maradistansen och ta det lugnt och vara inställd på att få gå en hel del på slutet eller till och med bryta. Vad tycker ni? 

After Run är en mycket bra uppfinning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar