torsdag 6 juni 2013

Nationaldagsträning

Jag började nationaldagen på precis samma sätt som jag börjar alla torsdagsmorgnar, nämligen med tennis. Fast lite ovanligt lyxigt var det förstås att jag kunde sova ända till sju och inte behövde väcka familjen och se till att att alla var på väg till skolan innan jag stack iväg vid kvart i åtta.

Tennisen var lite tänkt som ett förkylningstest. Skulle jag orka spela en hel timme? Jo, det gjorde jag och jag spelade väl hyfsat, men vi körde ganska snällt ändå. Hade inte orkat springa som en galning hela tiden.

Efter tennisen orkade jag dock åka och handla för det måste man göra när kylskåpet är tomt även om det är nationaldag. På eftermiddagen tyckte jag det var dags för en liten löptest ändå. En dubbeltest tänkte jag. Så jag tog mina nya Saucony Virrata med 0 mm drop (som jag hittills har sprungit som mest 1,6 km med) och sprang hela två kilometer. Det blev test av Virrata på asfalt och test av förkylningskroppen. Tyckte att båda testerna föll väl ut. Sedan blev det nationaldagsgrillning med goda vänner. Härlig dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar