fredag 7 juni 2013

Dubbelpass (!)

Vilken fantastisk högsommardag vi har haft i Stockholm idag! Solen har strålat från en klarblå himmel hela dagen och vi har varit lediga! Det har i och för sig inte inneburit att vi inte haft en massa saker att fixa, men ändå! Mats och Elias stack iväg på förmiddagen på motorcykeln och skulle ta en liten dagsutflykt. Elias har inte varit med så många gånger på motorcykeln så det var väldigt spännande!


En sån liten tuffing!

Johannes och jag fick istället bege oss till passpolisen i Flemingsberg. Vi kom dit klockan 11.00 och hade fått lämna in vår ansökan exakt kl. 15.00... Nu behövde vi ju inte stanna hela tiden, men det var ganska frustrerande. Från början stod det att väntetiden var 1 timme och 20 minuter, men det tog alltså 3 timmar och 45 minuter innan det var vår tur. Vi hann fixa lite ärenden och var även hemma och åt lunch. Men nu är Johannes pass beställt och förhoppningsvis är det klart inom fem dagar.

Ja, så kan man alltså spendera en ledig dag. När vi väl var hemma igen ville jag absolut ut och springa en liten runda. Jag har en tid hos naprapaten på måndag och då vill jag veta hur det känns i knät. Det är inte riktigt lönt att gå dit om jag inte har sprungit en enda gång sedan förra besöket. Samtidigt gör ju förkylningen att jag måste ta det lite lugnt. Hursomhelst, jag bytte om och stack iväg på min flacka 6-kilomterersrunda. Det var varmt! Det blåste i och för sig en hel del, men det var varma vindar. Skönt att komma ut och springa. Det kändes ganska långsamt, men det gick i alla fall i 5.40-tempo så det var ok. Och ingen känning alls i knät. Hurra för det!

När jag kom hem hade Mats och Elias kommit hem på motorcykeln så jag passade på att posera lite:


Två veteraner!

Nu är det tre år sedan Mats och jag körde hela Route 66 på motorcykel. Det var en fantastisk resa! För den som är intresserad finns hela resan dokumenterad här. Vi stack iväg den 27 juni så inläggen innan dess handlar bara om förberedelserna, men i slutet av juni och hela juli blir det "the real thing". Sedan den resan har jag nog inte följt med en enda gång på hojen, men jag måste säga att jag är lite sugen. För det är något visst med sommar och MC!


Tack för idag!


1 kommentar:

  1. Låter som en skön dag!
    Färg har du fått också. :-)

    SvaraRadera