tisdag 11 juni 2013

Cykling, friidrott och löpning

Ja, det har blivit lite av varje sedan mitt förra inlägg. Började veckan med att cykla till jobbet i regnet. Hade rejält regnställ så jag klarade mig bra. 


Se så pigg och glad jag är efter lite morgoncykling! :-)

På eftermiddagen cyklade jag bort till Norrtull och Access Rehab. Bra möte med nålarna tycker jag! Naprapat Heidi menar att det är helt ok och bra att jag springer, men att varje gång det börjar göra ont ska jag stanna. Vi kom överens om att jag ska testa att springa kortare sträckor med inkluderad gåvila några dagar. Om en vecka tycker hon att jag kan testa att springa lite längre. Låter väl passande med tanke på nästa veckas TrippelTrail.

Samtidigt ska jag förstås fortsätta med stretch och hemmastyrka. Det kändes lovande och jag var på gott humör när jag hoppade upp på cykeln igen för hemfärd. Då öppnade himlen sig igen... Men hem kom jag efter att ha fiskat upp Elias på fritids. Sedan skulle vi iväg på avslutning med friidrotten för både honom och Samuel. Två roliga timmar på Sätra Idrottsplats, även om den första halvtimmen såg ut så här:


Vi hukar under läktaren i regnet...
 
Men sedan klarnade det upp och det blev stafetter, tävlingar och fika. Mycket roligt!


Även idag har jag cyklat fram och tillbaka till jobbet och jag måste erkänna: Jag tycker det är riktigt skönt! :-) Men det bästa var när jag kom hem och fick dra på mig löparskorna. 3 x 5 minuters löpning med 1 minuts gåvila emellan var det som gällde. Och inte ett steg mer!
 
 
Jag sprang iväg och omedvetet måste jag ha sprungit lite snabbare än vanligt. Ville väl spara in tiden för den där gåvilan kan jag tänka mig. Det blev precis som att springa tusingar för varje kilometer tog fem minuter. Totalt 3,3 kilometer och ingen smärta. Hem till stretch och styrka. Så duktig jag känner mig nu! :-)
 
Tummen upp för knät!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar