onsdag 26 juni 2013

En magisk sommarnatt

Sommaren är kort - men sommarnätterna är långa! Och det finns så mycket att göra! Som att springa ett socialt långpass hela natten eller vara båtvakt på Sätra Båtklubb. Tyvärr inträffade båda de roliga sakerna just i natt, men på sätt och vis fick jag ändå vara med om båda.

Mats och jag var båtvakter mellan 22.00 och 05.00. Vi började med en lång tur ut på alla bryggor och kollade alla båtar och att allt var lugnt. Luften var ljummen och himlen färgades långsamt i en allt mörkare rosa ton. Magiskt vackert.




När jag var ute på en av bryggorna såg jag plötsligt rörelse uppe på varvsområdet och där dök hela löpargänget upp! De verkade pigga och försvann snart upp för en lång backe. Kalle gjorde en liten avstickare för att kunna vinka till mig - kul!

Löpargänget före start

Strax därpå dök det upp tre killar med enbart (!) t-shirts på sig. De frågade artigt efter vägen till badplatsen och när jag svarat såg jag deras vita ändalykter försvinna som ljusprickar i mörkret. Det är spännande att vara båtvakt! ;-)

Sedan började det regna, men det var fortfarande varmt och skönt. Jag var förhållandevis pigg hela natten och även om jag är lite seg idag (möte på kontoret kl. 09.00 i morse) så hade jag faktiskt en magisk sommarnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar