fredag 14 juni 2013

Riddarfjärden runt

Fredag kväll och jag sitter på kontoret. Det beror inte enbart på att jag har mycket att göra, utan också på att jag snart ska träffa några vänner på fredagsdrink och tyckte inte det var lönt att åka hem emellan. Först kändes det skönt att sitta inne och jobba för regnet öste ner, men så klarnade det upp och solen tittade fram. Plötsligt kändes en löptur runt Riddarfjärden mycket lockande. Tur då att jag hade en uppsättning löparkläder på kontoret.

Jag kom iväg vid halvsex och även om solen lyste så var himlen dramatisk med mörka moln. Jag kände mig trött idag och kom på att jag nog druckit alldeles för lite vatten. Har helt glömt bort det idag och inte ens fyllt på med kaffe som jag brukar. Jag hade förstås inget vatten med mig heller, men rundan är ju bara sju kilometer så det fick gå bra ändå. 

Idag tog jag lite längre löpsträckor, men la in tre gåpauser à en minut vardera. Kändes bra! Nu blir det räserdusch och lite mascara så är jag strax redo för den utlovade drinken! Ha en skön fredag allihopa!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar