lördag 17 november 2012

Nästan ett duathlon! :-)

Idag har jag haft en toppendag! Intensiv och rolig! Det började med att mellansonen kände sig tillräckligt frisk att springa Snöfemman så han och Mats och Elias och jag åkte in till starten bakom KTH. Det är ett litet lopp och roligt för dem som hejar för trots att banan bara är 5 km så passerar löparna startområdet efter knappt 3 km. Så tiden går väldigt fort för supportrarna. Mats och mellansonen värmde upp lite och lämnade sin överdragskläder till mig. 11.30 gick starten.

15 sekunder till start!

 Vi hann knappt blinka innan de första löparna passerade efter tre kilometer. Elias och jag stod och hejade och snart kom mellansonen susande och han såg stark ut. En liten stund senare passerade Mats och även han var vid gott mod.

Elias och jag passerade oss precis vid målet. Jag hade kameran i högsta hugg. Plötsligt såg jag inte Elias längre och jag vände och vred på huvudet för att få syn på honom. Döm om min förvåning när jag insåg att den kavate åttaåringen hade skaffat sig ett extrajobb! Han stod redo vid sportdrycken och langade ut muggar när löparna började komma i mål.

Här jobbas det minsann!

Vinnaren i herrklassen kom in på strax efter 17 minuter. Det var riktigt lerigt och halt i målområdet och flera löpare gjorde rejäla vurpor när de bromsade in efter målet. Lyckligtvis verkade ingen skada sig.

Snart fick jag syn på mellansonen som en vit prick och jag började klappa och heja. Han spurtade som sjutton och blev mycket nöjd med sin insats!

Sonen på upploppet
Strax efter kom Mats i mål och de var båda svettiga och trötta. De käkade sina bananer och drog på överdragskläderna. Man blir ju snabbt kall när man står still.

Vi körde hemåt. Jag var löparklädd för jag ville ju själv hinna springa lite i dagsljus. Familjen släppte av mig vid Liljeholmen och jag sprang hem via Vinterviken. Skönt att få springa i dagsljus för en gångs skull. Och det var väldigt skönt att få springa utan ryggsäck, men det märktes tyvärr inte alls på farten som var modest.

Löpning i dagsljus - hurra!
Väl hemma åt vi lite lunch och packade om våra ryggsäckar. Sedan stack vi till simhallen. Egentligen är det Elias som går på simskola på lördagseftermiddagar, men den här gången bestämde vi oss för att åka dit hela bunten och passa på att simma och bada före simlektionen. Väldigt skönt med varm bastu efteråt. Slutligen hem och laga middag och slappa. Fler än jag som har haft en toppendag?

Hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar