söndag 4 november 2012

Backträning, födelsedag och träsklöpning

Novemberutmaningen fortsätter. Det ska vara någon form av löpning varje dag och jag vill gärna variera. Gårdagen började mycket bra med uppvaktning av min skönsjungande familj. Efter en lång härlig frukost drog jag på löparkläderna för att hinna med ett litet pass innan dagens övriga aktiviteter körde igång.

Den ser inte så farlig ut, men skenet bedrar!
Jag sprang ner till Fridhemskanotisterna och körde sedan upp för backen fem gånger. Backen ser kanske inte mycket ut för världen, men den är ca 150 meter lång och jag kan lova att den suger i benen efter några varv. Jag kände också att det här passet kom lite väl nära inpå frukosten - jag borde ha väntat lite till. Efter fem kilometer var jag i alla fall hemma igen och hade en ovanligt trevlig födelsedag som avslutades med en lyxig middag på Långbro Värdshus.

På söndagar brukar Mats och Johannes ta en löprunda på morgonen och idag lyckades jag locka med mig dem till terrängspåren i Segeltorp. Första gången som Johannes sprang i riktigt obanad terräng och jag tror han tyckte det var roligt. Det var ännu blötare och klafsigare än när jag var där för två veckor sedan, men när man väl slutat bry sig om att fötterna är dyblöta så är det ju bara att mala på.

Bleka före start

Det blev 5 km idag


Inte så blek längre, men ganska immig!

Fram med högtryckstvätten!
Det har varit otroligt skönt med höstlov, men nu börjar det bli dags att samla ihop sig för den kommande vardagen. Utmaningen att springa varje dag kräver ju lite planering också och jag antar att det kommer bli en del transportlöpning under veckan. Dock märker jag ju redan nu att jag blir väldigt stel i kroppen och löpningen. Borde verkligen försöka få in lite Bikram och lite simning i programmet också. Vi får väl se hur det blir med det - ha en skön söndagskväll nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar