måndag 5 november 2012

Jag är snabbare än en råtta!

Efter en riktigt lång arbetsdag var det skönt att dra på sig löparkläderna för att tuffa hem i mörkret. Jag hade ryggsäcken fylld av prylar och låg och matade på i 5:45-tempo när jag strax efter Liljeholmsbron upptäckte att jag hade sällskap av en råtta som pilade fram i diket bredvid mig. Nu är jag inte överdrivet förtjust i råttor, men det var något speciellt med den här som faktiskt höll sig bredvid mig ett bra stycke längre än jag hade väntat mig. Men jag var uppenbarligen mera uthållig för den svängde av och försvann i mörkret och lämnade mig ensam.

Det gjorde ingenting för jag hade det så skönt där i mörkret med mina tankar. Och strax var jag framme i Aspudden och det blev mera folkliv. Sedan var det ju bara några kilometer kvar innan jag var hemma i lagom tid för att hinna läsa Harry Potter för yngste sonen innan han somnade. Transportlöpning - det är grejer det! Vad har du tränat idag?

Nä - jag hann inte knäppa någon bild på råttan.

3 kommentarer:

  1. Såg lite för sent att du fyllt år! Grattis i efterskott! Låter som du hade en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Ja, medan ni trampade på i Skåne så smorde jag kråset på Långbro Värdshus. Mycket fin dag! :-)

      Radera