torsdag 1 november 2012

Härligt höstlov hemma

Det är faktiskt inte så dumt att ha höstlov hemma. Man kan få väldigt mycket gjort. Sedan kan man ju fundera på om det är rätt att lägga sina semesterdagar på att rensa, köra till tippen, sortera och städa. Men ibland kan det absolut vara värt det. Jag känner att min vardag kommer bli så mycket enklare i vinter om jag inte har kaos även på hemmaplan. Alltså - jag investerar tid idag som jag kommer ha igen mångfalt framöver.

Och tiden går inte enbart till utrensning. Vi har spenderat en halv dag i badhuset och haft jättekul, vi har "halloweenat" och jag har också sprungit en tung och seg mil. I morgon hyr vi ett släp och gör oss av med säckarna jag har presterat - sedan kanske resten av veckan blir ännu mera njutbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar