onsdag 7 november 2012

Ända in i kaklet

Både bildligt och bokstavligt idag faktiskt. När jag bestämde mig för att jag skulle springa varje dag i november så tänkte jag inte riktigt på vad det innebär för eventuell alternativ träning. Det innebär förstås dubbla pass eller utebliven alternativ träning.

I morse gick jag upp tidigt och gick till simhallen. Jag är fortfarande grymt besvärad av min trilskande skuldra och tänkte att både själva simningen och framför allt den sköna bastun skulle göra gott för skuldran. Förvånansvärt många morgonpigga simmare! Jag matade på mina 40 längder, bastade och duschade och lyckades ändå vara på jobbet 08.10!

Mmm - älskar ägg och kaviarmackor!
Där blev det lyxig skrivbordsfrukost innan jobbdagen rivstartade med möten, presentationer och deadlines. Rusade hem för att hinna fixa middag innan yngste sonen skulle på scouter och sedan var det läxläsning med mellankillen innan det var dags att skjutsa till friidrotten. Hem och natta lillen för att sedan återigen köra bort till Sätra för att hämta upp friidrottskillen. Ja ni hör, inte en chans att klämma in någon löpning här. Plötsligt var klockan 21.30 och lusten att ge mig ut var ganska liten. Men då är det ju bra att ha en utmaning. Inget att fundera över - bara ut och göra. Och som vanligt var det riktigt skönt efter några kilometer. Det blev förstås bara en kortis, men ändå - löpning varje dag hittills i november!

Så här suddig är jag framåt kvällskvisten.

2 kommentarer:

  1. Heja, heja - vilken motivation! Pannlampa i julklapp kanske, eller har du redan en?
    Kram,
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan en.... :-) Hur har ni det i Bryssel? Fortfarande brittsommar?

      Radera