söndag 18 november 2012

Att springa med musik

Jag springer ganska sällan med musik. Om jag springer i skogen eller vid vattnet brukar jag tycka om att höra vinden i träden och vågorna som slår. Jag få dessutom mer utrymme för mina egna tankar, men ibland är det ju jätteskönt att springa med musik. Till exempel när man kör en utmaning mot sig själv och ska springa varje dag oavsett lust eller motivation.

Idag sprang jag en härligt kravlös runda. Jag hade gott om tid och behövde inte klämma in löprundan mellan en masa andra aktiviteter. Jag satte lurarna i öronen och gav mig av ner mot Skärholmens Gård. Då får man springa på fina stigar längs vattnet. Förbi båtklubbar och badstränder. Det är ganska kuperat. Jag brukar runda själva gården och sedan vända hemåt, men man kan fortsätta längs vattnet hela vägen ner till Vårby.

Jag lyssnade på den låtlista jag gjorde i ordning inför TEC i våras. Eftersom jag inte lyssnar så ofta så har jag definitivt inte tröttnat på den. Mest gamla klassiker som håller för evigt. :-) Skönt att bara mata på, inte kolla på klockan och inte vara stressad. 13 km blev det.

Det här är Skärholmens Gård

Och det här är utsikten när man vänder sig 180°.

Vilken låt som är den bästa löparlåten genom tiderna? Den här förstås! Dra upp volymen! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar