lördag 14 december 2013

Kanske borde stretcha?

När allting funkar och jag inte har ont någonstans - då har jag väldigt svårt att motivera mig till styrkeövningar och stretch. Superdumt, jag vet. Just nu är jag inne i något sorts flow när löpningen går riktigt bra och kroppen funkar tipp topp. Det är nu jag verkligen borde underhålla den med alla prehab- och styrkeövningar.

De senaste veckorna har jag sprungit en hel del, men passen har verkligen blivit inklämda i ett schema där det inte funnits tid för varken stretch eller prehab. Snabb löpning, tvärstopp och räserdusch har blivit min melodi. Och nu börjar jag så smått känna av stela höfter och rumpmuskler. Det är ju främst under passen på vardagarna när jag utgår från jobbet som jag slarvar. På helgerna när löppassen börjar och slutar hemma brukar det funka lite bättre.

Idag kom jag iväg på en runda sent på eftermiddagen. Det var redan mörkt och det regnade. Jag hade musik i öronen och bara njöt av löpningen och av att få spendera lite kvalitetstid med mig själv! ;-) Och när jag kom hem tog jag en ordentlig genomkörare med stretch, styrkeövningar för knä och höft samt en omgång med foamrollern.

Nu hoppas jag vara i form för ett långpass på TEC-banan i morgon. Det är arrangörerna som bjuder in till Lucialöpning. Samling och start vid Ensta krog kl. 10.00. Tanken är att springa tre varv, dvs 30 km, men man kan förstås springa precis så långt eller kort som man känner för. Det bjuds på kaffe, julmust, glögg och pepparkakor. Ses vi där?



2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där. Man är verkligen dålig på att underhålla när man INTE har känningar.... *suckar lite över mig själv* ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite väl kortsiktig ibland - men skönt att bara njutspringa också! :-)

      Radera