fredag 13 december 2013

Jag springer och drömmer


Jag antog en utmaning på Facebook i början på november. Den går ut på att man ska springa 50 pass på 100 dagar och utmaningen löper alltså från den 1 november till den 8 februari. Tanken är förstås att höja motivationen under de mörka månaderna så att man inte går i ide. 

Det är ingen dum idé. Jag tänkte att det inte borde bli några problem alls eftersom jag oftast springer fyra pass i veckan. Fast om jag av någon anledning springer mindre, till exempel om jag blir sjuk, så brukar jag ju aldrig ta igen förlorade pass utan återuppta mina cirka fyra pass i veckan efter ett uppehåll.

Idag sprang jag pass nr 20 i utmaningen. Det blev drygt 10 kilometer runt Söder på lunchen. Soligt och fint och även om jag känner en lätt begynnande förkylning så gick löpningen riktigt bra. Härligt! 


Inte så värst kuperat.

Vad tänker jag då på när jag är ute och springer? Inte så mycket faktiskt. Jag njuter av att låta tankarna flyga lite fritt, men något som ofta återkommit den senaste tiden är detta:


Lida UltraMarathon den 17 maj 2014 (www.lidaultramarathon.se)

Ett ultramarathon i vackra Lida. Som för övrigt är platsen för den löprunda jag skrev mitt allra första blogginlägg om. Det var i augusti 2010. I maj 2014 har man alltså möjlighet att springa 54 eller 89 vackra, hyfsat kuperade kilometer där. Jag är mycket sugen. Det är två veckor före Stockholm Marathon och kanske ett ypperligt tillfälle för ett sista långpass. Någon mer som hänger på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar