tisdag 17 december 2013

Jag harvar vidare

Antingen har jag ovanligt mycket spring i benen eller också är det FB-utmaningen som driver mig. Oavsett vilket så har det nu blivit spring fem dagar i rad för mig. Igår tog jag en lunchrunda runt Riddarfjärden. Det var så grått och ruggigt när jag gav mig ut. Hade dessutom glömt vantar. Det tog två kilometer, men när jag väl nådde krönet på Västerbron så var jag varm och go! Som vanligt gick det också snabbare och snabbare. I efterhand kan jag kalla det för ett progressivt pass, men det var egentligen inte min avsikt. 5.10-tempo i snitt.
Idag blev det en kortare runda med mina Saucony Virrata. Det är 0 mm drop på dem och jag har faktiskt aldrig riktigt vant mig vid att springa med dem. Jag köpte dem som en "belöning" till mig själv i våras när jag persade på Kungsholmen runt. Vi får se om jag har rejäl träningsvärk i vaderna i morgon!


Saucony Virrata

Så här års är jag en riktig torris. Och inte blir det bättre av alla duschar efter löppassen. Då har jag två tips att komma med. Det första - och kanske allra bästa - är Canoderm. En mjukgörande kräm som man kan köpa på apoteken. Inte så spännande, men den håller vad den lovar.



Mitt andra tips är Body Shops Shea Body Whip och Body Butter. Huden blir så mjuk och len och doftar härligt. Kan inte vara utan dem just nu - ett hett tips till tomten alltså!

Shea Body Whip och Body Butter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar