onsdag 25 december 2013

Juljogg på den engelska landsbygden

Vi befinner oss på Church Farm strax söder om Oxford. Här umgås vi med släkten, äter god mat, spelar spel och firar jul rent generellt.

Och när man har umgåtts och ätit god mat i flera dagar så kan jag lova att det är skönt med en löptur. Jag vaknade ganska tidigt i morse och när det började ljusna stack jag iväg. Det har regnar i flera dagar så här är är extremt lerigt. Jag lämnade Church Farm och tog en liten lerig stig. Överallt där jag sprang flög det upp fasaner som jag skrämt med mina steg. Och rådjur! Nog för att jag tycker att vi har mycket rådjur hemma, men här var det otroliga mängder rådjur.

Efter ett par kilometer slutade stigen med en stor grind som jag lyckades klämma mig igen spjälorna på. Då kom jag ut på en liten asfalterad väg där jag efter ett tag kom fram till en by. Dags att vända tänkte jag och tog samma väg tillbaka.

På vägen tillbaka såg jag flera stora rovfåglar som seglade på låg höjd ovanför mig. Mäktigt! Hoppas jag hinner med en liten runda i morgon bitti också innan vi drar till London för att leva lite storstadsliv.




1 kommentar:

  1. Bra att du övar, för det är ganska geggigt här hemma också, ska jag tala om.... Hehe! ;-)
    Låter som ni har det riktigt bra "over there". Kram

    SvaraRadera